Tuesday 16 September 2014

" SeLaMat MenYamBut Hari Malaysia "




Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia kepada semua...hari ini adalah cuti umum sempena menyambut Hari Malaysia..Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun bagi memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun  1963 .. Ia juga menandakan penyertaan bersama Tanah Melayu , Borneo Utara ( Sabah ) , Sarawak , dan  Singapura untuk membentuk Malaysia..

Pada pendapat saya, kita mestilah menghargai jasa2 orang terdahulu dalam menyatupadukan semua orang & menjaga tanah air dengan penuh cinta..

Jika ingin mengetahui Sejarah Malaysia dengan lebih lanjut boleh klik SINI




Ini merupakan Doodle 4 Google yang dilukis oleh Lee Yee Run dari Sekinchan , Selangor yang mengenai                  " Keindahan Malaysia " .. Ini ada penjelasan kenapa tajuknya " Keindahan Malaysia "...

"Ramai daripada kita mungkin telah terperangkap dalam hiruk-pikuk kehidupan, hilang keindahan negara kita. Mari kita melangkah keluar dari kotak, perjalanan ke tempat-tempat menarik, menemui dan menghayati warna sebenar dan unik Malaysia. Malaysia saya / anda sudah tentu tempat yang indah untuk tinggal."

Pada pendapat saya, lukisan yang dibuat oleh Lee Yee Run ini sangat cantik,menarik,kreatif & inovatif..hihi

Jika ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Doodle 4 Google boleh klik SINI



Nota Kaki:Saya harap semua sudi baca :)



No comments:

Post a Comment